Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ - ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2011-12 (ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)



Όλοι οι φοιτητές του Τμήματος, πλην των πρωτοετών, πρέπει να κάνουν ανανέωση εγγραφής - δήλωση μαθημάτων ηλεκτρονικά από 5 έως 10 Οκτωβρίου 2011.
Οι τροποποιητικές δηλώσεις θα πραγματοποιηθούν από 16 έως 19 Οκτωβρίου 2011.


Πηγή: www.bc.teithe.gr

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το Συμβούλιο του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στην αριθμ. 22/7 Σεπτεμβρίου 2011 συνεδρίασή του, λόγω των κινητοποιήσεων των φοιτητών του Ιδρύματος κατά του νέου νόμου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του άρθρου 27 του Ν. 1404/83,  του άρθρου 16 του Ν. 3549/2007, του άρθρου 15 του ΠΔ 160/2008, του άρθρου 13 του Ν. 3794/2009 και του άρθρου 33 του Ν. 4009/2011 ομόφωνα αποφάσισε τις παρακάτω τροποποιήσεις επί της αριθμ. 12/17-6-2011 απόφασης Συμβουλίου ΑΤΕΙ/Θ για τον καθορισμό ημερομηνιών έναρξης – λήξης των διαδικασιών του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012, (αριθμ. Πρωτ. ΑΤΕΙ/Θ ΔΦ 20.1/Α/4160/6-7-2011):

Από 19-9-2011 έως 30-9-2011
Β’ Εξεταστική  περίοδος ακαδημαϊκού έτους 2010-2011
Από 3-10-2011 έως 6-10-2011
Δηλώσεις μαθημάτων 
3-10-2011                              
Έναρξη μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου 2011-2012


Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Είναι η φυσική Γλώσσα των Κωφών. Ταιριάζει με την οπτική φύση των Κωφών, με την «δυνατότητα να βλέπουν».Ικανοποιεί την ανάγκη των κωφών για αμφίδρομη και αποτελεσματική επικοινωνία. Είναι οπτική γλώσσα και όχι ακουστική. Στην Ελλάδα η φυσική γλώσσα των Κωφών είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (Ε.Ν.Γ.).

Κάθε χώρα όμως έχει τη δική της νοηματική γλώσσα. Και όπως κάθε γλώσσα,έχει και αυτή γραμματική!

Τα γλωσσικά μέσα που χρησιμοποιεί η ΕλληνικήΝοηματικήΓλώσσα (όπως και οι άλλες νοηματικές γλώσσες) για να διατυπώσει τις έννοιες και για να δημιουργήσει μορφολογία και σύνταξη, βασίζονται στην κίνηση των χεριών, στην στάση ή στην κίνηση του σώματος, και στην έκφραση του προσώπου.

Οι βασικές μονάδες του λόγου της ΕΝΓ ονομάζονται νοήματα. Τα νοήματα μπορούν να έχουν λεξική ή γραμματική σημασία, ακριβώς όπως τα μορφήματα και οι λέξεις στις φυσικές γλώσσες.
Τα νοήματα δεν πρέπει να συγχέονται με το δακτυλικό αλφάβητο, το οποίο είναι απλώς ένας τρόπος μεταγραφής του ελληνικού αλφαβήτου.
Το χαρακτηριστικότερο συστατικό ενός νοήματος λέγεται χειρομορφή. Η χειρομορφή είναι το σχήμα που παίρνει η παλάμη και η θέση στην οποία τοποθετούνται τα δάκτυλα τη στιγμή που αρχίζει να σχηματίζεται ένα νόημα. Η ίδια η χειρομορφή όμως από μόνη της δεν είναι φορέας σημασίας. Για να αποκτήσει σημασία, για να δημιουργηθεί δηλαδή ένα νόημα, η χειρομορφή πρέπει να συνοδεύεται και από τα παρακάτω στοιχεία:
- Τον "προσανατολισμό" της παλάμης, δηλαδή την κατεύθυνση προς την οποία στρέφεται η χειρομορφή κατά το σχηματισμό του νοήματος: ο δείκτης που δείχνει προς τα πάνω ή στρέφεται προς τα δεξιά αποτελεί τμήμα διαφορετικών νοημάτων.
- Τη θέση της χειρομορφής στο χώρο ή επάνω στο σώμα: τα νοήματα παράγονται σε καθορισμένο χώρο που λέγεται χώρος νοηματισμού. Ο χώρος αυτός αντιστοιχεί περίπου σε ένα τετράγωνο που ορίζεται από την κορυφή της κεφαλής ως τον άνω κορμό και εκτείνεται σε 20-30 εκατοστά δεξιά και αριστερά από τα μπράτσα. Αν χρησιμοποιήσουμε μία χειρομορφή έξω από το χώρο αυτό, π.χ. με τα μπράτσα κρεμασμένα δίπλα στο σώμα, το αποτέλεσμα δεν είναι αναγνωρίσιμο ως νόημα.
- Την κίνηση του χεριού, χωρίς την οποία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί ένα νόημα: ο δείκτης που δείχνει προς τα πάνω ή στρέφεται προς τα δεξιά χωρίς να κινείται δεν είναι ολοκληρωμένο νόημα, δεν αντιστοιχεί δηλαδή σε ορισμένη σημασία. Εκτός από τη συμμετοχή της στο σχηματισμό του νοήματος, η κίνηση μπορεί να είναι και φορέας άλλων σημασιών, για παράδειγμα να δηλώνει τον αριθμό (ενικό ή πληθυντικό), το μέγεθος ενός αντικειμένου (μικρότερο ή μεγαλύτερο), ακόμα και τη συχνότητα μίας ενέργειας.
- Την στάση (ή κίνηση) του σώματος και την έκφραση του προσώπου, που αποτελούν επίσης συστατικά του νοήματος με την έννοια ότι λειτουργούν για να μεταφέρουν πληροφορία όπως αυτή που δηλώνεται από τον τόνο της φωνής στις ομιλούμενες γλώσσες. Για παράδειγμα, η έννοια του μέλλοντος διατυπώνεται στην ΕΝΓ συνδυάζοντας το νόημα με μία ελαφρά κλίση του σώματος προς τα εμπρός.
Το δύσκολο της νοηματικής γλώσσας είναι πως κάποιος που θα θέλει να την μάθει,δε θα μπορει να γράψει κάποια σημείωση για παράδειγμα γιατί μία λέξη ή φραση,μπορεί να αποτελείται και από κίνηση.

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΝΕΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΠΑΣΟ


Αλλάζει ο τρόπος διανομής του φοιτητικού πάσο και πλέον η αίτηση θα γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://paso.minedu.gov.gr/, η οποία θα ενεργοποιηθεί με την έναρξη της υπηρεσίας. Μετά την έγκριση της αίτησης, ο κάθε φοιτητής θα μπορεί να παραλαμβάνει το πάσο του από το σημείο που θα έχει επιλέξει. Ως σημεία παράδοσης θα έχουν καθοριστεί συγκεκριμένα εμπορικά καταστήματα. Το συνολικό κόστος για την παραλαβή του πάσο θα ανέρχεται στα 2,46 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Το νέο πάσο θα έχει τη μορφή πιστωτικής κάρτας και θα περιλαμβάνει ενσωματωμένη τη φωτογραφία του φοιτητή, ειδικό ολόγραμμα ασφαλείας και τα στοιχεία του με λατινικούς χαρακτήρες, ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιήσει και στο εξωτερικό.
Δικαιούχοι του νέου πάσο είναι:
  • Οι φοιτητές του πρώτου κύκλου σπουδών που δεν έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη φοίτησης (όπου ν η διάρκεια που προβλέπεται στο ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών).
  • Οι φοιτητές του δεύτερου κύκλου σπουδών για όσα έτη διαρκεί η φοίτησή τους, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών.
  • Οι φοιτητές του τρίτου κύκλου σπουδών, για 4 έτη από την ημερομηνία εγγραφής τους.
Για την ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα, παρατείνεται η ισχύς των πάσο του ακαδημαϊκού έτους 2010-2011 έως και την 30η Σεπτεμβρίου 2011.
 

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΕ ΑΕΙ & ΑΤΕΙ.




Ξεκίνησε σήμερα η διορία για τις εγγραφές στα ΑΕΙ & ΑΤΕΙ όλης της χώρας,η οποία είναι μέχρι 30/9. Παρ' όλα αυτά, συνεχίζονται ακόμα οι καταλήψεις σε πολλές σχολές οι οποίες ξεπερνάνε τις 230!  Πολλοί είναι όμως οι νεοεισαχθέντες που δεν γνωρίζουν τι χαρτιά θα πρέπει να προσκομίσουν στη σχολή τους. Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, τα δικαιολογητικά είναι τα εξής: 
 
1. Για την εγγραφή τους οι επιτυχόντες ή νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, καταθέτουν στη γραμματεία της σχολής ή του τμήματος τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
-Αίτηση για εγγραφή.
-Τίτλο απόλυσης: απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του σχολείου αποφοίτησης ή νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο των τίτλων αυτών.
-Υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
-Έξι (6) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.
- Εκτός των παραπάνω, και μόνο όσοι πέτυχαν από το Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ - ΟΜΑΔΑ Β΄ (90% και 10%)  υποβάλλουν και  νομίμως κυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης πρόσβασης.
Κατά την προσέλευσή τους για εγγραφή, οι εισαχθέντες πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο να αποδεικνύονται τα ονομαστικά τους στοιχεία και η ακριβής ημερομηνία γέννησης.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση οι εισαχθέντες μπορούν να απευθύνονται στις Γραμματείες των οικείων σχολών. Επισημαίνεται, ιδιαίτερα, ότι όλοι οι νεοεισαχθέντες πρέπει να φροντίσουν για την έγκαιρη εγγραφή τους μέσα στις παραπάνω προθεσμίες και σύμφωνα με το ειδικότερο πρόγραμμα κάθε Σχολής ή Τμήματος. Όσοι δεν θα εγγραφούν στο οριζόμενο χρονικό διάστημα, χάνουν οριστικά το δικαίωμα εγγραφής τους.
2. Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις  Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς  στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές.
3. Όσοι από τους επιτυχόντες εισάγονται στις επιπλέον θέσεις εισακτέων στα Πανεπιστήμια, στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης με τις ειδικές περιπτώσεις (Πολυτέκνων, Τριτέκνων, Κοινωνικών Κριτηρίων) ή με την ειδική κατηγορία των Ελλήνων πολιτών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, κατά την εγγραφή τους θα προσκομίσουν στις γραμματείες των τμημάτων, εκτός από τα δικαιολογητικά της ανωτέρω παραγράφου 1 και τα επιπλέον δικαιολογητικά που απαιτούνται για την περίπτωσή τους. Τα δικαιολογητικά αυτά οι υποψήφιοι τα κατέχουν ήδη από την υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου και μπορούν να τα πληροφορηθούν εκ νέου είτε από τις γραμματείες των τμημάτων είτε από τη σχετική εγκύκλιο εγγραφών που είναι αναρτημένη εδώ
4. Στην ίδια  προθεσμία υποβάλλουν αίτηση για εγγραφή μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά στα Πανεπιστημιακά Τμήματα  οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου, οι οποίοι διακρίθηκαν στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας και στα ΤΕΙ οι κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ-Α΄, οι οποίοι διακρίθηκαν στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής και τους έχει απονεμηθεί, πρώτο, δεύτερο και τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) και τα οποία είναι:
-Αίτηση για εγγραφή.
-Τίτλο απόλυσης Γενικού Λυκείου ή απολυτήριο ΕΠΑ.Λ- Α΄  ή επικυρωμένο αντίγραφό του.
-Έξι (6) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.
-Βεβαίωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, της Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών ή Χημικών, της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων, από την οποία να προκύπτει η βράβευσή τους και το βραβείο που τους απονεμήθηκε.
-Βεβαίωση της Δ/νσης Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, από την οποία να προκύπτει ότι το μάθημα στο οποίο διακρίθηκαν και τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που λαμβάνονται υπόψη για την εισαγωγή στο συγκεκριμένο Τμήμα ανήκουν στα μαθήματα της κατεύθυνσης που παρακολούθησαν στο  Λύκειο οι υποψήφιοι, αν πρόκειται για αποφοίτους ΓΕΛ  ή
-Βεβαίωση της Δ/νσης Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, από την οποία να προκύπτει ότι το μάθημα στο οποίο διακρίθηκαν είναι συναφές με το μάθημα ειδικότητας στο οποίο εξετάζονται οι κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) για την εισαγωγή τους στο συγκεκριμένο Τμήμα ΤΕΙ, αν πρόκειται για κατόχους απολυτηρίου ΕΠΑΛ-Α.
Αντίστοιχα δικαιολογητικά υποβάλλονται από τους αποφοίτους ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που έχουν διακριθεί στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Φυσικής  ή Βιολογίας. 
Πολλά είναι όμως και τα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ που με την απόφαση του Συμβουλίιου,καθόρισαν την έναρξη και την λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012,όπως για παράδειγμα στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης αποφάσισαν ότι: 
Από 19-9-2011 έως 30-9-2011
Β’ Εξεταστική  περίοδος ακαδημαϊκού έτους 2010-2011
Από 3-10-2011 έως 6-10-2011
Δηλώσεις μαθημάτων 
3-10-2011                              
Έναρξη μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου 2011-2012

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΕ ΛΙΓΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ...


 Η Adele Enersen,μία μητέρα από το Ελσίνκι της Φινλανδίας,βρήκε έναν προτότυπο τρόπο να εξασκήσει το ταλέντο της στη φωτογραφία. Μετατρέπει ένα διαφορετικό κόσμο κάθε φορά γύρω από την κορούλα της η οποία κοιμάται και τραβάει αυτές τις εκλπηκτικές φωτογραφίες.








 


























Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ
1.      Η διάδοση του βιβλίου.
2.      Η δημιουργία των μελλοντικών φίλων του βιβλίου.
3.      Η αισθητική και κοινωνική διαπαιδαγώγηση.
4.      Η ψυχαγωγία και το κέντρισμα της φαντασίας.
5.      Η ανάπτυξη διαφόρων δεξιοτήτων.
6.      Η ανάπτυξη ερευνητικού και κρατικού πνεύματος.

ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΟΙ  ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ;
Μέσα σ’ αυτές:
·         Μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ότι σας αρέσει, διαλέγοντας από μία πλούσια συλλογή βιβλίων που συνεχώς ανανεώνεται.
·         Μπορείτε να βρείτε υλικό για τις σχολικές σας εργασίες.
·         Μπορείτε να συμμετέχετε στις δραστηριότητες της βιβλιοθήκης όπως:
1.      Προβολές παραμυθιού με τη βοήθεια εποπτικού υλικού, που δίνουν σε πολλές περιπτώσεις την αφορμή για ζωγραφική και δραματοποιήσεις.
2.      Αφιερώματα σε θέματα εκπαιδευτικού περιεχομένου, που γίνονται με τη βοήθεια εποπτικών μέσων όπως προβολές slides, video, dvd, έκθεση φωτογραφιών παρουσίαση βιβλίων και αφισών. Τα αφιερώματα αυτά ως επί το πλείστον, τα παρακολουθούν τάξεις Δημοτικών Σχολείων.
3.      Γνωριμία και συζήτηση με διάφορους συγγραφείς.
4.      Καλλιτεχνικές δημιουργίες (κατασκευές- κόμιξ κλπ)
5.      Παιχνιδογραμματικές και Σταυρόλεξα γνώσεων για συγγραφείς και βιβλία.
6.      Ώρες επιτραπέζιων παιχνιδιών.
7.      Εκδηλώσεις σε συνεργασία με φορείς, με τους οποίους έχουμε κοινούς ή συγγενικούς στόχους.

·         Μπορείτε να συμμετάσχετε σε εργαστήρια όπως σκάκι, ζωγραφική, κεραμική.
·         Ακόμα και οι ενήλικες έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται βιβλία από μία μικρή συλλογή που υπάρχει γι’ αυτούς σε κάθε παιδική βιβλιοθήκη.

Οι υπεύθυνοι των βιβλιοθηκών είναι πάντα κοντά σας για να σας εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΑΣ
Κοινό της βιβλιοθήκης 
Οι παιδικές βιβλιοθήκες απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 4-14 ετών. Διαθέτουν όμως και συλλογές βιβλίων για μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες. 
Εγγραφή στη βιβλιοθήκη 
Για την εγγραφή σας στη βιβλιοθήκη χρειάζεται ΜΟΝΟ η αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριο του γονέα σας και η έντυπη αίτηση που δίνεται από τον βιβλιοθηκάριο.   
Δανεισμός Βιβλίων
Μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε αυτό που σας αρέσει από μία συλλογή που καλύπτει ποικίλα θέματα και συνεχώς εμπλουτίζεται με καινούριους τίτλους. Τα βιβλία δανείζονται για 2 εβδομάδες. 
Πληροφοριακά Βιβλία
Οι εγκυκλοπαίδειες, τα λεξικά, οι οδηγοί, τα περιοδικά κλπ, χρησιμοποιούνται ΜΟΝΟ στη βιβλιοθήκη.

Κρατήσεις Βιβλίων 
Αν θέλετε κάποιο βιβλίο που είναι δανεισμένο, ζητήστε από το βιβλιοθηκάριο να σας το «κρατήσει». Μόλις το βιβλίο επιστραφεί στη βιβλιοθήκη θα ειδοποιηθείτε. Μπορείτε επίσης να προτείνετε βιβλία της αρεσκείας σας για τον εμπλουτισμό της συλλογής της βιβλιοθήκης.
Όλες οι παιδικές βιβλιοθήκες εκδίδουν λεπτομερές πρόγραμμα μηνιαίων δραστηριοτήτων.

Με τις παιδικές βιβλιοθήκες το βιβλίο γίνεται προσιτό σε όλα τα παιδιά της πόλης. Μπορούν να διαλέξουν ελεύθερα μέσα από μία μεγάλη ποικιλία βιβλίων, ανακαλύπτοντας έτσι και τις αναγνωστικές τους προτιμήσεις. 
ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
·         Παιδική Βιβλιοθήκη Ξηροκρήνης
Γρηγορίου Κολωνιάρη 23, Τηλ.2310 514.780
Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα: 2:00μ.μ -8:00μ.μ
Τρίτη έως Παρασκευή:  9:00π.μ – 8:00μ.μ
Σάββατο: 9:00π.μ – 2:00μ.μ

·         Παιδική Βιβλιοθήκη Καλλιθέας
Αρχαιοτήτων 13, Τηλ.2310 616.076
Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα: 2:00μ.μ- 8:00μ.μ
Τρίτη έως Παρασκευή: 9:00π.μ- 8:00μ.μ 
Σάββατο: 9:00π.μ- 2:00μ.μ 

·         Παιδική Βιβλιοθήκη Ορέστου
Ορέστου 33 & Χαλκιδικής, Τηλ.2310 852.384
Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα: 2:00μ.μ- 8:00μ.μ
Τρίτη έως Παρασκευή: 9:00π.μ- 8:00μ.μ 
Σάββατο: 9:00π.μ- 2:00μ.μ 


·         Παιδική Βιβλιοθήκη Άνω Πόλης
Κλαυθμώνος 37, Τηλ.2310 200.537
 Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα: 2:00μ.μ- 8:00μ.μ
Τρίτη έως Παρασκευή: 9:00π.μ- 8:00μ.μ 
Σάββατο: 9:00π.μ- 2:00μ.μ 

·         Παιδική Βιβλιοθήκη Δελφών
Δελφών 208 & Ορεστιάδος 3, Τηλ.2310 324.090
Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα: 2:00μ.μ- 8:00μ.μ
Τρίτη έως Παρασκευή: 9:00π.μ- 8:00μ.μ 
Σάββατο: 9:00π.μ- 2:00μ.μ  

·         Παιδική Κινητή Βιβλιοθήκη 
Δελφών 208 & Ορεστιάδος 3, Τηλ.2310 324.090

·         Παιδική Βιβλιοθήκη Σιδηροδρομικού Σταθμού
Αναγννωσταρά 9-11, Τηλ.2310 545.796
Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα και Τρίτη: 2:00μ.μ-8:00μ.μ
Τετάρτη έως Παρασκευή: 9:00π.μ- 3:00μ.μ 

·         Πρότυπη Σχολική Βιβλιοθήκη
Κασσάνδρου 17-19, Τηλ.2310 274.708
Ημέρες και Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα έως Παρασκευή: 9:00π.μ- 8:00μ.μ

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

 

Ένα βιβλίο που οι περισσότεροι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας έχουν στις βιβλιοθήκες τους!
Πολλοί γονείς πιστεύουν πως αυτά τα περίεργα σχέδια που ζωγραφίζουν τα παιδάκια τους είναι απλά κάτι στη φαντασία τους! Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι έτσι!
Το παιδί ζωγραφίζει οτιδήποτε αισθάνεται,ελπίζει,φοβάται,νιώθει,θέλει,αγαπάει,ζηλευει!
Στο βιβλίο αυτό,μπορείτε να βρείτε πολλές πληροφορίες σχετικά με το κάθε τι που ζωγραφίζει το παιδί σας.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

‘’ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ’’

ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ‘’ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ’’;
Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι είναι ένα βιβλίο που δίνει πληροφορίες μέσα από τις εικόνες ή ότι είναι  ένα σύνολο από εικόνες και άλλα διακοσμητικά στοιχεία που εντάσσονται οργανικά στο κείμενο, με σκοπό να το κάνουν πιο ελκυστικό και προσιτό στους αναγνώστες.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Η σημασία του εικονογραφημένου βιβλίου είναι μεγάλη γιατί:
  •   Προσφέρει ευχαρίστηση.
  •   Βελτιώνει το αισθητικό κριτήριο του παιδιού.
  •   Καλλιεργεί τη φαντασία. 
  •   Δίνει τη δυνατότητα για παιχνίδι.
  •   Καλλιεργεί τη σκέψη και τη γλώσσα.
  •   Προκαλεί ψυχική ισορροπία.
  •   Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.
  •   Παρέχει γνώσεις.
  •   Δίνει την ευκαιρία στο παιδί να αποκτήσει εμπειρίες.   

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Α.)   Σε ότι αφορά το βιβλίο:  
  •   Η εικόνα και ο λόγος να έχουν άμεση σχέση με την ηλικία του παιδιού. Όταν το παιδί είναι μικρό, η εικονογράφηση πρέπει να είναι πλουσιότερη και το κείμενο λιγότερο. Όσο το παιδί μεγαλώνει, πρέπει να μειώνεται σταδιακά η εικόνα και να διευρύνεται το κείμενο. Δηλαδή, ο λόγος να είναι ανάλογος και η εικόνα αντιστρόφως ανάλογη προς την ηλικία του παιδιού.
  •   Όλα τα στοιχεία που το απαρτίζουν (εικόνα, λόγος, χρώμα, μέγεθος, σχήμα, ύφος κ. ά) να είναι στενά δεμένα μεταξύ τους σε μια καλλιτεχνική ενότητα. Να υπηρετούν τον ίδιο σκοπό και να εκπέμπουν το ίδιο μήνυμα. Αν, για παράδειγμα, κάποιο βιβλίο κάνει λόγο για την προστασία του περιβάλλοντος, δε γίνεται να μη δείχνει σκουπίδια!

Β.)   Σε ότι αφορά την εικόνα:
  •   Να είναι αισθητικά άρτια.
  •   Να μην παραμορφώνει την αντίληψη του παιδιού.
  •   Να αρέσει στο παιδί, να ανταποκρίνεται στα αισθητικά του μέτρα και να ακουμπάει τον παλμό του.
  •   Να ενεργοποιεί τη φαντασία και τη σκέψη του και να προκαλεί συναισθηματική διέγερση, χωρίς να του προκαλεί έντονη συγκίνηση.
  •   Να απεικονίζει τους χαρακτήρες της ιστορίας με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι αναγνωρίσιμοι και σύμφωνοι με τις περιγραφές του κειμένου. 
  •   Να είναι ανθρωποκεντρική.
  •   Να μην αποκαθιστά τον λόγο αλλά να τον προκαλεί.
  •   Να είναι σύστοιχη με τη διανοητική, γλωσσική, και συναισθηματική ικανότητα του μικρού αναγνώστη και ανάλογη με την ψυχολογική του κατάσταση.
  •   Να παρουσιάζει κίνηση και δράση και να εμπεριέχει αντιθέσεις (χρώματος, έντασης, μεγέθους).
  •   Να έχει το στοιχείο της εξελικτικότητας. 
  •   Να είναι απαλλαγμένη από περιττές λεπτομέρειες.
  •   Να έχει στοιχεία συμβολισμού και να είναι έξω από τη λογική του ενηλίκου.
  •   Να μην προκαλεί σύγχυση.

Απ όλα όσα είπαμε παραπάνω γίνεται φανερό ότι για την επιλογή των κατάλληλων εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων χρειάζεται μεγάλη προσοχή, ιδιαίτερα μάλιστα, αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι αναγνώστες τους δε συμμετέχουν σ’ αυτή τη διαδικασία και η γνώμη τους ή παίζει ρόλο ή αγνοείται παντελώς λόγω των ιδιαιτεροτήτων της ηλικίας τους.


Ημερίδα με θέμα:Σύνδρομο Down: Ψυχοκοινωνική Ανάπτυξη, Ανίχνευση & Παρέμβαση.

Μία επιστημονική ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Θεσσαλονίκη με θέμα:
Σύνδρομο Down: Ψυχοκοινωνική Ανάπτυξη, Ανίχνευση & Παρέμβαση.


Το πρόγραμμα της ημερίδας έχει ως εξής: 

Ώρα προσέλευσης
10:00-10:30    
 Εισαγωγή
10:30-10:40    

10:40-12:40    

 Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ

 Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών με αναπηρία: 
 -Κοινωνικές δεξιότητες και ψυχοκινητική λειτουργία.
 -Συναισθηματική ανταπόκριση.
 -Αναγνώριση συναισθηματικών εκφράσεων του προσώπου.
 -Επαφές με συνομήλικους και  η έννοια της φιλίας.
  Κίνητρα και νοητική αναπηρία
-Κίνητρα και στοιχεία προσωπικότητας παιδιών με νοητική αναπηρία.
-Εφαρμογές στην εκπαίδευση
Σύνδρομο Down:
-Νευροψυχολογικό και συμπεριφορικό πρότυπο των παιδιών με σύνδρομο Down
-Συχνότητα εμφάνισης του συνδρόμου. 
-Γνωστικές δεξιότητες (δυνατότητες και αδυναμίες).
 - Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη (συναισθηματική ανταπόκριση,αναγνώριση συναισθηματικών εκφράσεων του προσώπου κ.ά).
-Συμπεριφορικές δυσκολίες.

   
Διάλειμμα     
12:40-13:00  

  
Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ
13:00-15:00

Παρουσίαση πιλοτικού προγράμματος ανίχνευσης των δυσκολιών κοινωνικής αντίληψης σε παιδιά με νοητική αναπηρία:
-Κατασκευή βίντεο.
-Βασικές αρχές (δομή της συστοιχίας).
-Στατιστικά αποτελέσματα.
-Παρουσίαση μελέτης περίπτωσης με εκπαιδευτικές εφαρμογές.
Προτάσεις ψυχοεκπαιδευτικής  παρέμβασης για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με νοητική αναπηρία και σύνδρομο Down:
-Αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων.
-Επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τους άλλους.
-Κατάκτηση δεξιοτήτων συμπεριφοράς.


Ερωτήσεις-Συζήτηση 
15:00-15:30  


15:30           Λήξη ημερίδας- Παραλαβή βεβαιώσεων.





ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011
ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ: 10:00-10:30 π. μ  
ΩΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: 10:30-15:30 μ. μ
ΧΩΡΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: HOLIDAY INN (Μοναστηρίου 8)




ΠΑΡΟΧΕΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ  
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται: 
  •   Βεβαίωση παρακολούθησης.
  •   Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
  •   Φάκελος συνέδρου.
  •   Μπλοκ σημειώσεων.
  •   Στυλό.
 ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 
                                 Μέχρι και τις             Μετά τις
                                                   20/10                     20/10   
Εκπαιδευτικοί-Επαγγελματίες-       45                        55
Ιδιώτες 

Φοιτητές-Σπουδαστές                     35                        55

Άνεργοι (με κάρτα ανεργίας)          35                        55

Ομαδική εγγραφή
(5 και πάνω άτομα εφ' όσον γίνει    30                       55
ομαδική κατάθεση)                                          

Πληροφορίες για κράτηση και δέσμευση θέσης
Δηλώνοντας συμμετοχή είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω διαδικτύου στο link
 (http://www.e-employ.gr/application.php) πραγματοποιείτε μια προκράτηση θέσης.
Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση θεωρείται δεδομένη μόνο με εμπρόθεσμη προπληρωμή του ποσού συμμετοχής στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που είναι ο ακόλουθος:
ΤΡΑΠΕΖΑ EΜΠΟΡΙΚΗ
αριθμός λογαριασμού κατάθεσης 8 5 8 1 5 1 5 6
(ΙΒΑΝ  GR74  0120  4120  0000  0008  5815  156)
δικαιούχος EMPLOY
Ως αιτιολογία κατάθεσης γράφετε τον κωδικό Τ3 και το ονοματεπώνυμο/α σας και κρατάτε το αποδεικτικό της τραπέζης το οποίο επιδεικνύετε κατά την προσέλευσή σας (μαζί με το φοιτητικό πάσο για τους φοιτητές ή την κάρτα ανεργίας για τους ανέργους) στη γραμματεία της ημερίδας την ημέρα διεξαγωγής.
Το μειωμένο κόστος συμμετοχής ισχύει εφόσον η κατάθεσή σας γίνει στην τράπεζα μέχρι και τις 20/10. Διαφορετικά η προεγγραφή σας ακυρώνεται αυτόματα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, παρακαλούμε μην προχωρήσετε σε πληρωμή εάν προηγουμένως δεν έχετε δηλώσει τηλεφωνική ή ηλεκτρονική συμμετοχή, καθώς ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Ακυρώσεις θέσεων και επιστροφή του ποσού γίνονται δεκτές μέχρι και 10 μέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής, και εφ’ όσον ειδοποιηθεί εγκαίρως τηλεφωνικά το αρμόδιο τμήμα της εταιρείας. Σε διαφορετική περίπτωση το ποσό παρακρατείται εξ’ ολοκλήρου και επιτρέπονται μόνο αντικαταστάσεις συμμετοχών με άλλο άτομο.
  

Για δηλώσεις  συμμετοχής και οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε και με τη γραμματεία  της ημερίδας.
Τ. 2310 230545
F. 2310 230415
M. info@e-employ.gr
Url. www.e-employ.gr
Ώρες επικοινωνίας: 10:00 έως 19:00 καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή